Religioner

Vi på redaktionen ber om ursäkt, vi har glömt en av de viktigaste listorna någonsin.
Vi vet att många där ute är osäkra och rädda. Vi har fått många mail och frågor som rör just detta ämne och vi hoppas kunna besvara de frågor vi fått med denna lista.
För dig som redan vet vilken religion du tillhör, se detta som ett allmänbildande verk.

Varsågod att använda dessa fakta i skoluppsatser etc, allt är autentiskt och hämtat från säkra källor.
Här kommer en lampa i mörkret, ett ljus i tunneln, en ledstjärna på himmlen och vi hoppas att du ska finna frid i ditt val och bekänna dig till en bra religion när du läst klart.


Och vi börjar såklart uppifrån och ner, det blir mer spännande så.


TopTen Religioner:

10. Kristendom
Kristendomen var bra på medeltiden om man var präst, för då fick man vidrigt mycket pengar och kontakt med Gud himself. Nu är det mest en "locka stackars vilsna barn till brainwash-camps-religion-religion"

9. Buddismen
Chillreligion nummer ett. Är man snäll så är folk snälla tillbaka. Buddha är dessutom tjock och mysig.

8. Ateism
Ateister är lite veliga, lite buddism här och lite kristendom där. Därför är de fega och tror inte på nått.

Nästan alla Svenskar är ateister, mest för att slippa betala kyrkoskatten och gå upp tidigt på söndagar.

7. Hinduism
Den mest knarkade religonen ever. De har gudar med åtta armar och snablar(Vishnu), en kille med fyra ansikten, sköldpaddor och annat smått och gott. Kastsystemet är enda sättet att finna frid, de gäller att få så hög karma som möjligt samtidigt som du samlar XP, tillslut kommer du till sista leveln. Sen Bowser.

6. Den lavejska satanismen
Många tror att satanismen är typ offra hundar och getter och dricka blod på helgerna, men egentligen så är det bara en jävligt dryg religion där budorden låter ungefär: "vill du vara otrogen, så var det, bara du mår bra av det"

5. Scientologin
Ni har sett honom i klassiker som: Topgun, days of thunder och mission impossible I, II, III.
Idag är han den mest kända medlemen i Scientologiskakyrkan. Topgun är ju en bra film.

4. Totempåleismen
Indianernas religion, de klär sig i fjädrar och dansar lustiga danser runt en totempåle som symboliserar olika saker. Medicinmannen gillar örter och klär sig i ett skinn från en bisonoxe.

3. Voodoo
En av de okulta och bannlysta religionerna, de riktiga religonerna tar avstånd från denna. Zombies och Voodoo-dockor är vanligt förekommande inslag.

2. Flat Earth Society
Ett gäng skojfriska pajsare som tror att jorden är platt och att solen snurrar runt jorden. På sina gudstjänster äter de pannkakor och pressar blommor.

1. Islam
Islamer lever på andra organismer, så som jenkare tex. De leds av en sorts påve som för närvarande heter Usama XVI Gustav. I Islamien är det väldigt blåsigt, därför bär alla kvinnor skyddande hucklen så de slipper få sand och kvistar i håret.


//Kalcium & Andysilent


Kommentarer
Postat av: Strömmen

HAHA!.. skönast hittils, seriöst. Hinduismen va verkligen klockren!

2006-10-23 @ 16:16:59
Postat av: FinnneN^

jag tycker då inte att satanismen är en dryg religon! :(
men annars skön lista :D
ni borde ha typ topten kebaber eller nått

2006-10-23 @ 17:05:06
Postat av: linus

haha, skön lista, men vafan ni har ju gjort helt fel! Rastafari är både chillreligonen nummer ett och borde vara högst på listan.

2006-10-23 @ 17:32:35
Postat av: Felix

Ni har missat hur onda muslimer är, det har man ju sett på flera filmer jue! Eller det kanske var det ni syftade på med att dom lever på andra organismer. Bah Whatever.

2006-10-23 @ 18:24:27
Postat av: Saga

hahahaha, asg

2006-10-23 @ 18:30:43
Postat av: rebbis

meh hallå.
ni verkar ju inte lista i ordning, bara typ efter vilken ordning ni kommer på dem i. på alla listor.
men annars var den här listan rätt mysig.

orka höja er till skyarna liksom. det gör ni ju så bra själva.

Postat av: nadja

ouhh kontroversiellt. ^^.

2006-10-23 @ 19:22:01
URL: http://www.celui-ci.blogspot.com
Postat av: Mandy

Jag vägrar att kommentera! JAG VÄGRAR VÄGRAR VÄGRAR!!!

2006-10-23 @ 22:20:11
Postat av: Kalcium

HAHA, mandy kommenterade tillsluts. De gör de alla. tack så mycket resten också.

2006-10-23 @ 22:40:14
Postat av: Anonym

Haha grymt. Usama den 16e Gustav ja... Hmmm

2006-10-24 @ 14:40:19
Postat av: Knaok

Jag vet varför man har en knöl där bak på huvudet. bra va?

2006-10-24 @ 17:00:06
Postat av: Faktabanken

Guden med snabel heter inte Vishnu utan Ganesha.
Och det heter inte Scientologiskakyrkan utan Scientologkyrkan.

2006-10-24 @ 17:18:51
Postat av: Andysilent

haha, ja, fan, vilket misstag, annars var ju listan fläckfri......?

2006-10-24 @ 17:34:24
Postat av: linus

ch och sen är inte buddha tjock. Buddha är väldigt smal eftersom han levde på typ bara två riskorn per dag. Det är kineserna som har tagit buddha och satt in han bland deras andra gudar som en fruktsamhets symbol och därför avbildas han som väldigt tjock av kineserna. Men från början är han bara skinn och ben.

2006-10-24 @ 18:03:53
Postat av: linus

mer research nästa gång!

2006-10-24 @ 18:04:26
Postat av: linus

jag menade frukbarhetssymbol. det är svårt med frukt.

2006-10-24 @ 18:09:02
Postat av: Herr. Krullhår

NI glömde smartskallarna som e med i Heavens Gate. Det finns en komet eller meteor eller nån annan rymdsten som kommer runt jorden lite då och då och Heavens Gate tror att det är ett lite rymdskepp bakom den som ska ta dom till himmlen så varje kong rymdstenen kommer förbi så tar dom självmord för att komma till fader vår i himmlavalvet. Smart va? ;) Jag ska nog gå med där, jag menar, det kaan ju vara sant...Vem vet? Bäst o ta chansen...

2006-10-24 @ 18:40:15
URL: http://www.c700.com
Postat av: toss.

Eftersom andra redan börjat med den konstruktiva kritiken fyller jag på (though det ändå är en jävligt bra lista!) med att det är lite fult att lova att man ska få reda på något och så står det INGET om Scientologkyrkan. Ni bara babblar om Tom Cruise utan att säga att det är Tom Cruise...

2006-10-24 @ 19:22:18
URL: http://meisgreece.blogg.se
Postat av: Knaok

MEN HALLÅ KAN INTE NÅGON FRÅGA VARFÖR JAG SKREV SÅ FÖR DÅ?!

2006-10-24 @ 19:26:51
Postat av: AHAHAHAHAHAHA

Jooo.. varför har man en knöl i huvet knoak?=!

2006-10-24 @ 19:36:33
Postat av: Undrande

varför skrev du så? knaok, förklara dig?

2006-10-24 @ 19:39:22
Postat av: Linda

Religion is the death of free tought, the death of reason=)

2006-10-24 @ 20:16:52
Postat av: Gamle räven J

Usama XVI Gustav, skrev du så för att Islamen har en så stark koppling i Sverige med alla miljarders muslimer som bor här?

Jag säger att religion är bajs, i min religion får man säga så.

2006-10-24 @ 22:43:59
Postat av: Ida

Gillar det där om varför kvinnor har "hucklen"..

2006-10-24 @ 23:27:08
URL: http://idalindahl.blogg.se
Postat av: Malteaser

Listan listan, kan ni inte ta typ topten i smärta?

2006-10-25 @ 11:04:41
Postat av: Billy

Glöm inte bort att snubben som gör Chef i South Park också är Scientolog

2006-10-26 @ 22:50:59
Postat av: furiku

Den här listan kränker min religion och jag kräver att ni genast tar bort den och ber om ursäkt. Yttrandefrihet medför ansvar, sådeså.

2006-11-16 @ 12:31:14
URL: http://furiku.blogsome.com
Postat av: Redaktionen

Furiku, vi på redaktionen är mycket ledsna över detta förfärliga utslag av vårat kåseri.
Men vi på topten försöker verkligen inte propagera för vilken religion som är bäst i ett seriöst syfte, utan ägnar oss istället åt ironi som är en sorts humor som inte bör tas på allvar.
Eftersom du av egen fri vilja gått in på denna sida och överrumplats av denna, i dina ögon, kränkande lista och dessutom inte förstått att det handlar om humor och ironi så kan vi bara be om ursäkt och möjligen skriva dit en liten varning högst upp på denna lista, för att just varna människor som kan finna denna lista kränkande.
Ta bort den kommer vi inte att göra.
Vill du att vi ska sätta dit en markering för att varna känsliga läsare? Ja eller nej.

MVH

//Topten redaktionen

2006-11-16 @ 19:11:42
Postat av: furiku

... Nu KAN det ju vara så att ni drar vidare med mitt skämt, men utifall att ni faktiskt trodde jag menade allvar så känner jag mig så illa tvungen att påpeka att det gjorde jag naturligtvis inte. Jag hade kunnat lägga till en smiley eller nåt men jag tycker inte det är nåt kul att ta udden av skämt genom att göra det alltför uppenbart att det ÄR just skämt det är frågan om...

Jag tyckte alltså att listan var jätterolig och min kommentar gick ut på att förlöjliga dem som tycker att man ska hålla käft om religion därför att man sårar folks känslor. Keep up the good work.

2006-11-17 @ 18:07:20
URL: http://furiku.blogsome.com
Postat av: Andy

Haha, ja, blev lite förskräckt där, jag tänkte det att fan... det var mig en seriöst stupid fuck och skrev så ordagrant och cyniskt jag kunde. Damnit Janet. Youve got me. En smiley hade varit bra, jag gick in på din blogg och läste som hastigast och förstod att de handlade en del om religion och tänkte att den typen har säkert läst alla jävla ordböcker och stadgar som finns ang. vad man får och inte får säga. Därav min tvekan till din ironi, jag menar, tonfall är inte de lättaste att uppfatta såhär i text.

Kul att du gillar bloggen, eller om du nu bara gillar listan! fortsätt gärna att kommentera och läsa, vad du än har att säga!

///ANDY

2006-11-18 @ 17:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback