Formler

Stora delar av vardagen är praktikst taget uppbyggd runt formler av olika slag.
Därför har vi, i förvirringens tomult listat de bästa och mest användbara formlerna som världens befolkning lyckats åstadkomma.

Och vi börjar såklart uppifrån och ner, det blir mer spännande så.

TopTen Formler:

10. E=mc2
Om du vill räkna lite på relativitetsteorin i din ensamhet är denna formel den bästa.

9. Abra kadabra simsalabim
En något alternativ formel, indieformeln som funkar på det mesta.

8. Vingardium Leviosa
Skitbra formel om man vill lyfta saker, tex en macka.

7. Kohidå!
En finlandsvensk mycket användbar raggningsformel, ursprungligen från de tre orden "kom hit då". Ropa det ut genom bilrutan till alla finska brewdar och du är en magnet. Dom blir vilda.

6. Hokus pokus filiokus
Alldaglig formel, forskare är oense om den verkligen fungerar eftersom fejktrollkarlar har fullkomligt inflationerat denna formel.

5. Basen gånger höjden
När du vill räkna ut arean på prylar, tex en fotbollsplan.

4. Allahu Akbar.
När muslimerna vallfärdar till den heliga staden Mekka kastar de småsten på en större sten som symboliserar djävulen samtidigt som de skriker denna flitigt använda formel. På svenska skulle vi säga "gud är större"

3. You shall not pass!!!
Välanvänd formel som kommer väl till pass då man slåss mot eldiga monster på broar, slå ner din käpp i backen och skrik denna formel och bron rasar som ett korthus, fick sitt genombrott i andra sagan om ringen filmen.

2. Bibidibabedibo
Om du är sen till balen och behöver ett flådigt åk fort som satan, förvandla då närmaste pumpa till en pumpavagn med denna formel.

1. Schalllalaamachalla dachalasasahala asaallalaschalam
Introt till talismanen. Obligatorisk om du ska smida en förhäxad talisman.


//Kalcium & Andysilent


Kommentarer
Postat av: Finlandssvensken Linda

Haha den var en bra en! i synnerhet punkt 7.. men så vilda blir väl inte tjejer.. de e bara det att killarna önskar det så mycket att de tror vi blir det=) hahaha..

Och observera det skrivs finlandssvensk!

Kram på er rabbar!

2006-10-12 @ 15:55:10
Postat av: Gamle räven J

Vad för formel ska jag använda för att räkna ut kukstorleken då?

Väl användbara formler för övrigt, thumbs up!

2006-10-12 @ 17:47:24
Postat av: Anonym

"You shall not pass" hahahaha, den använder jag varje dag i tunnelbanedörren.

2006-10-12 @ 18:23:04
Postat av: Linus

räven: Vingardium Leviosa lyfter den säkert iallafall.

2006-10-12 @ 18:29:28
Postat av: Andysilent

haha, ja, och visst har vi rätt om att formler är vardagsmat? tunnelbanedörrar och broar är ju bara två av tusen ställen man kan använda en sådan formel till...

Jag tror det är, Gamle räven J, "stora fötter stor kuk". men jag vet inte...

Tack vänner.

2006-10-12 @ 18:33:18
Postat av: Felix

ååå jag som hade hoppats på nåt naturigt i detta topten "avsnitt" så ser man till sin förskräckelse att det är endast tre formler som är "riktiga" formler, tre riktigt supersimpla sådana också: E=mc2, Basen gånger höjden och Allahu Akbar.

2006-10-12 @ 19:07:01
Postat av: madonna

blääääääääääääääääääääääääääöööööööööööööööööööööö=)

2006-10-12 @ 19:22:42
Postat av: Gamle räven J

NICE ANDY jag har fan strl 44½ i skorna! Nu var min dag räddad.

2006-10-12 @ 19:29:02
Postat av: toss.

"You know what they say; big feet, large... shoes."

Postat av: Joel-san

Men ej, flickor?
"You shall not pass" - var inte den med i första sagan om ringen- filmen?
Och inte för att vara petig, men bibbeti-bobbeti-bo?
Ring a bell?
Sen skulle jag vilja påpeka att ni glömde en/två, mycket viktig/a formler:
Katten + musen = 10 000
Blomma + blad = En Miljard!?
För övrigt så... ÅH, så sött. xoxo

2006-10-12 @ 20:13:52
Postat av: ema

Är det inte första sagan om ringen filmen?

2006-10-12 @ 21:28:04
URL: http://passthison.blogspot.com
Postat av: linus

Top10 Bush-ögonblick:

http://www.youtube.com/watch?v=5vtfmQ5Audg&eurl=

2006-10-12 @ 21:47:18
Postat av: carlie

jag hörde ngt om att några forskare från typ tyskland har bevisat "stora fötter, stor kuk"- skrönan, att det faktiskt stämmer rent statistiskt!...


(jag har strl 46...)

2006-10-12 @ 21:57:22
Postat av: Hanna

Ska det inte stå "Allah" eller är det ett stumt "u" ;D

Och whatthefuck var det för något som tog första platsen? never heard never heard...

2006-10-12 @ 22:04:57
URL: http://mshonung.blogg.se
Postat av: Andyslilent

Shit vänner, ni är fantastiska, men jag vet inte var jag ska börja om jag ska svara på alla era frågor och påståenden.
Det roliga är att det här i kommentarboxen har blivit lite som ett comunity, en debattplats, där ni debaterar och svarar på varandras. Jag menar, fortsätt med det så får ni svaren ni söker, för jag och den gode kalcium är väl inte alltför allsmäktiga ändå.

Jag har storlek 46 i mina jods.
och bara att man har jods ger ju typ 5 centimeter plus bara av statusen.

Hej vänner!

2006-10-12 @ 23:51:24
Postat av: FinnneN^

Jag har 47 i sko-storlek! neewbs =)
ps. jag vägrar att spela nå jävla håkan hellström!! jag tror jag behöver en dos med riktig hård metal bara av att utala hans namn! ds.

2006-10-13 @ 15:51:47
Postat av: linus

pekka. vi repade idag och det lät förjävligt. Snäöäällaa!!! lyssna in dig lite på gullberg bara och så kör vi nästa vecka.

2006-10-13 @ 18:28:04
Postat av: Dick

nu är det så att jag vet att niklas har skostorlek 43, men om han säger att han skulle ha, låt oss säga 85.. skulle jag automatiskt bli längre då?

2006-10-18 @ 17:38:18
Postat av: nadjis

ah den här listan hade jag missat,
lätt den mest användbara ni har skrivit.
själv använder jag Alohomora frekvent, för att öppna låset när jag är utestängd.

2006-10-28 @ 19:41:42
URL: http://www.celui-ci.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback