Fel saker att säga

Det spelar ingen roll om du är lång eller kort, lång eller kort eller tjock och smal...
Det här ska läsas om och om igen, för att du ska fatta.
Säg inte så här, det skapar bara missförstånd och irritation.
Vi på topten redaktionen hjälper dig att göra den här världen bättre, ett steg på vägen är att du är lite trevligare mot din omgivning.
Här listas saker som du inte bör säga.

TopTen Fel saker att säga:


10. Vad söt du var när du var liten

 

Ska man inte säga till sin nyförvärvade flickvän som visar det gamla familjealbumet.

9. Vad fina dina finnar har blivit

Betyder det att jag hade liggsår och klamydia i ansiktet innan eller?!

8. Jag tycker vi borde könskvotera vår klass.

Ska man inte räcka upp handen och säga i en sam/beteende-klass med fyra killar och tjugoåtta brewdar.

7. Har du bantat?

Ska man inte säga till sin seriöst smällfeta typ brorsdotter

6. Snyggt unibrow

Till bruden på ett spanskt bröllop. (true story...)

 


5. Har du nånsin träffat dina riktiga föräldrar?

Till den sliskigt rika djursholmsnegern.

 


4. Vad bra du är på att kyssas
Vill man inte höra efter ett, i egna ögon, lyckat samlag.

3. Vad heter du egentligen?
Ska man inte säga till en invandrare på fest i Hjulsta

 


2. Ska jag visa hur man växlar min röda kawasaki 125:a när vi är klara?
Ska man inte häva ur sig, som sextioårig man, till tolvåriga pojkar i ångbastun på eriksdalsbadet.  

1. Har du lingonvecka eller?

Är ingen bra ide att kasta ur sig i samtalsgruppen för kvinnor med klimakteriekris.


//Kalcium & Andysilencio


Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen jäklar den va bra! Hur är det då om en tjej säger åt en kille att han är söt när han sover? tar det på den manliga sharmen eller?

2006-11-21 @ 17:24:34
Postat av: Alicia

haha jag älskar den här bloggen!

2006-11-21 @ 20:01:41
Postat av: Herr. Krullhår

Hahaha. Fan va skön ettan är. Man lär få lingonvecka i näsa i en vecka framöver efter den. ;D Ni har lyckats än en gång ;D Och URLE du skulle bara våga visa din fula komentar här för då kommer klimakterie damerna efter dig!!

Postat av: rebecca

SÅ, NU HAR JAG KOMMENTERAT, VARSÅGOD HERMAN!

2006-11-21 @ 21:58:44
Postat av: Anonym

fast jag kanske borde säga att den var rätt kul också. För det är sånt man ska säga, eller?=)

2006-11-21 @ 22:00:01
Postat av: Kalcium

det är inget tvång att skriva att den är rolig, men om man inte skriver det kommer vi ta bort inlägget.
SVAR TILL LINDA:
Det gör inget eftersom han inte hör något, han sover ju... säg det när han är vaken istället. Då blir han säkert glad.

2006-11-21 @ 22:35:12
Postat av: Linda

hahaha det är ju bra att du förstår vad jag menar...:)

2006-11-22 @ 10:54:02
Postat av: LqR

Alltså jag får ju höra stup i ett att jag är söt, och det känns inte om om det tär på min (visserligen icke-existerande) manliga image. Och kvotering känns som något som skulle behövas även i matte/data-klasserna. Eh, vi kanske kan få låna en skeppa tjejer av er så kan ni få några av våra killar? Jag är säker på att det kan leda till något gott. Typ...diskussioner om psykiskt sjuka datorer?

2006-11-22 @ 16:44:12
Postat av: Planet-kenny

Man ska inte gå fram till en främmande man i stan och skrika "LÖKSALLAD!!!" skithögt i hans öra iallafall, det har jag allt lärt mig.

2006-11-22 @ 17:01:11
Postat av: Berit från Berit

Hej, tack för en fin blogg, och vad produktiva ni är. Puss på er! Jag tycker att det är bra att ni inte följer alla "ramar" och att ni för övrigt är lagom älgiga, om ni förstår vad jag menar. Jag håller med om att Granen är det dåligaste trädet och att Agnes är det bästa barnet.

Kan ni inte göra nåt med mat? Kanske kött?
Jag håller på med ett projekt, det går ut på att äta så mycket kött som möjligt på en relativt kort period. Ni kanske skulle komma dit? Då skulle ni kunna köra en kött-topten sen kanske.





Köttköttköttköttköttköttköttkööööööööööööött

2006-11-22 @ 21:51:19
Postat av: Big J

ouuf, ännu en lyckad topten

2006-11-23 @ 14:22:51
Postat av: Andy

Tack vänner för mycket fina kommentarer!,
Flytande räven: Alltså, jag är på at kvotera, frågan är bara hur många sambrudar som ens skulle klara av Mattedata, och hur många Mattedata män som skulle vara beredda att sjunka till samnivån, bara för kvoteringens skull?...
Lucky you som får höra att du är söt, mer än vad jag får. Jag får mest höra, "hej, det är du som har liggsår i ansiktet va... ja. tänkte väl det.."
HEJ!

2006-11-23 @ 15:18:02
Postat av: LqR

@Andy: JAG skulle kunna tänka mig att gå flera av sam/beteendes kurser, jag har ju bland annat valt till Psykologi A helt frivilligt. Fast jag är ju inte direkt den typiska matte/data-eleven. Och jag tror inte att kommentarerna har något med mitt utséende att göra. Hoppas jag i alla fall.

Förresten så tror jag att flera i klassen är borna sammare, de har bara inte fattat det själva ännu.

2006-11-23 @ 16:21:01
Postat av: camilla

"några extra kilon klär dig bara" är ju inte sådär jääätte bra att säga heller..

2006-11-23 @ 21:30:38
Postat av: hannabananamontana

xD

2006-11-26 @ 23:07:49
URL: http://mshonung.blogg.se
Postat av: Andy

Men då kör vi på det då albin, vi styr upp två mattedatasambeteendeklasser, istället för två så rasistiska och dikriminerande klasser som vi har nu som inte låter sig influeras.

ööö... Hanna.... det känns som om du bara vill promota din blogg här på våran ack så välbesökta sida? am i wrong?

2006-11-27 @ 09:43:51
Postat av: HAHAHAHA

HAHAHAHAHA BETEENDE OCH MATTE/DATA! VILKET FIASKO!

2006-12-02 @ 01:36:29
Postat av: el ias

whatever happened to "är den inne eller?"

2006-12-06 @ 14:51:44
URL: http://fulkultur.blogg.se
Postat av: Redaktionen

HAHAHHAHAHHAAA, hur kunde vi glömma! du fick en massa smultron

2006-12-06 @ 15:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback